Languages:  dutch  english  
Currencies:  

Verzenden & retouren

Verzenden & Retourneren
Standaard verzenden wij in Nederland en België. Wilt u uw pakket verzonden hebben in overige landen dan kan dat ook. De tarieven worden automatisch berekend in het bestelproces.

Voorraad en levering
Als u de kleding hebt besteld en uw betaling is bij ons ontvangen, wordt uw bestelling in principe binnen twee werkdagen verzonden. In de regel is alle kleding die u in de webshop vindt op voorraad. Wanneer een artikel uitverkocht is, kan het nog besteld worden maar de levertijd is ongeveer 2 weken. Mocht uw bestelde artikel om welke reden dan ook toch niet leverbaar zijn dan ontvangt u hierover bericht.

Bestel- en bezorgwijzen
Wij bieden twee mogelijke bezorgwijzen aan. Deze kunt u zelf kiezen:
- De bestelling wordt bij u thuisbezorgd.
- De bestelling wordt afgeleverd op een ander adres (bijvoorbeeld bij cadeauzendingen).

Hoe wordt mijn pakket afgeleverd?
We geven uw pakket ter bezorging mee aan TNT-Post. Wij verzenden een bevestiging per e-mail zodra uw bestelling verzonden wordt. Wanneer u niet thuis bent op het moment van aflevering, zal TNT-Post het pakket de volgende werkdag of zaterdag nogmaals aanbieden. Wanneer het pakket voor de tweede maal niet kan worden afgeleverd, krijgt u een kennisgeving van TNT-Post, waarop vermeld staat waar het pakket afgehaald kan worden. Op deze manier hoeft u niet speciaal voor uw pakket thuis te blijven en kunt u het toch snel in ontvangst nemen! In sommige gevallen verzenden wij de (kleinere) bestellingen via de gewone brievenbuspost.

Verzendkosten
Alle bestellingen worden door ons met TNT-post verzonden. Door middel van verzending per pakketpost beperken we het risico van vermissing, schade of diefstal tijdens het transport van uw bestelling. Overigens is door deze wijze van verzenden het risico van het transport geheel voor onze rekening. Voor bestellingen van € 100,00 of meer brengen wij geen kosten in rekening. Voor verzending binnen Nederland brengen wij € 6,75 aan handling- en verzendkosten in rekening indien de bestelling minder dan € 100,00 bedraagt.

Rembours zending
Je betaalt aan de postbode (rembours). Dit is alleen mogelijk voor leveringen binnen Nederland. sharetrends.nl rekent € 10,00 aan rembourskosten (bovenop de normale verzendkosten. TNT Post levert alleen op werkdagen en op zaterdag. Remboursbestellingen en zakelijke bestellingen worden niet op zaterdag bezorgd.

Rembours Vervoercondities:
- Maximum formaat: 140 x 78 x 50 cm
- Maximum gewicht: 30 kg
- Maximum remboursbedrag € 1.000,-
Wanneer uw verzending niet voldoet aan bovenstaande eisen welke TNT stelt dan nemen wij contact met u op.

Retourneren en Service
Uiteraard mag u de bij ons gekochte kleding retourzenden, indien deze bijvoorbeeld niet passen of niet naar uw verwachting zijn. Dit geldt voor alle kleding en ook voor artikelen welke zijn afgeprijsd. Hierin maken wij dus geen verschil. Wij doen er alles aan om via onze website te informeren over de artikelen. Mocht een artikel desondanks niet aan uw verwachting voldoen, dan kan deze geruild worden. Echter gelden er voor ruiling enkele voorwaarden:

Condities retourneren
U dient inzake ruiling binnen 8 dagen na ontvangst van de bestelling uw retour aan te melden per email aan retour@sharetrends.nl met vermelding van het ordernummer en de artikelen die u wenst te retourneren. Wij accepteren uitsluitend retouren die op hierboven beschreven wijze aangemeld zijn en waarvoor de instructies, die bij aanmelding zijn aangegeven, gevolgd zijn. Retouren die niet of niet binnen de gestelde tijd zijn aangemeld worden niet geaccepteerd. Het te retourneren artikel moet binnen 5 werkdagen na aanmelding van het retour aan ons geretourneerd en door ons ontvangen zijn. U bent niet verplicht een reden van retournering op te geven, echter stellen wij dit wel op prijs. Opgegeven redenen worden gebruikt om onze dienstverlening optimaal te verzorgen en waar nodig te verbeteren.

Artikelen
Het te retourneren artikel moet nog voorzien zijn van labels en in originele verpakking worden geretourneerd en worden niet teruggenomen indien de artikelen:
- gedragen en/of gewassen zijn,
- u zelf heeft getracht een gebrek te herstellen,
- u de gebruiksaanwijzing en /of gebruiksinstructies niet heeft opgevolgd.

Frankeren retourzending
De kosten van het verzenden van de retouren naar kledingvooruwkind.nl komen geheel voor uw eigen rekening, tenzij gezien de aard van de klacht, anders overeengekomen. U dient uw geretourneerde artikelen ten alle tijde voldoende te frankeren! Onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden door ons NIET in ontvangst genomen worden en derhalve NIET gecrediteerd. Retourzending geschieden op eigen risico. Wij raden dan ook aan de retourzending via de pakketservice van TNT-post te laten plaatsvinden.

Verwerking van uw retourzending
Uw retourzending zal na aanmelding én na ontvangst van het retour per email bevestigd worden. Het bedrag van de retourzending, inclusief de initiele in rekening gebrachte verzendkosten zal door ons worden gecrediteerd in de vorm van een bankbetaling.

Bestellen van vervangend artikel
Indien u een artikel wenst om te ruilen, verzoeken wij u eerst het te retourneren artikel aan te melden en vervolgens het gewenste artikel te bestellen via de normale bestelprocedure op onze website. U heeft een klacht over een artikel of over uw bestelling Voor het aanmelden van een klacht geldt een andere procedure dan voor retourneren. Wij verzoeken u om uw klacht binnen enkele dagen via de Helpdesk, aan ons kenbaar te maken. Wij zullen, in overleg met u, het probleem zo spoedig mogelijk oplossen. Wanneer u uw klacht aan ons kenbaar maakt, verzoeken wij u het ordernummer en telefoonnummer te vermelden zodat wij contact met u op kunnen nemen.

Terug